• S.V. Nieuwleusen verliest bekerwedstrijd van ZAC

• S.V. Nieuwleusen heeft zaterdag 3 september de bekerwedstrijd in Zwolle tegen ZAC met 3-1 verloren.

S.V. Nieuwleusen kreeg in het eerste haf uur van de wedstrijd enkele goede maar het was ZAC dat op een 1-0 voorsprong kwam. S.V. Nieuwleusen kreeg hierna weer goede kansen en had ook een penalty moeten krijgen toen Bas Evenboer naar de grond getrokken werd.

De oranjehemden speelden een ijzersterke 2e helft, kreeg goede kansen maar doelman Krijnen van ZAC keepte een uitstekende wedstrijd. De gelijkmaker kon niet uitblijven. Tien minuten voor tijd kopte Saake Malestein een vrije trap van Thomas Koobs in de verre hoek. De Nieuwleusenaren kregen echter in de slotfase van de wedstrijd het deksel op de neus. Na een snelle uitbraak kwam ZAC op een 2-1 voorsprong, een hele zure in deze fase van de wedstrijd. Het werd zelfs nog 3-1 toen een te korte terugspeelbal keihard werd afgestraft.

Zaterdag 10 september om 14.30 uur, tijdens de open dag, speelt S.V. Nieuwleusen thuis de bekerwedstrijd tegen 1e klasser SVI. Zaterdag speelde SVI de bekerwedstrijd tegen SV Dalfsen en heeft deze met 4-0 gewonnen.