• S.V. Nieuwleusen laat punten liggen in Hengelo

• In de voorlaatste wedstrijd van het seizoen kwam S.V. Nieuwleusen in Hengelo tegen HVV Tubantia niet verder dan een
    1-1 gelijkspel. Ver in blessuretijd maakte Tubantia de verdiende gelijkmaker.

Nadat vorige week het recht op de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse veilig werd gesteld, speelden de mannen van Jeroen Elzinga voor een betere positie op de ranglijst om een thuiswedstrijd in de knock-out fase van de nacompetitie te bemachtigen. Gezien het programma van de top vier hadden de oranjehemden wel kans om een plek op de ranglijst te stijgen. Waar koploper Sparta nummer drie Gramsbergen op bezoek kreeg en deze wedstrijd wist te winnen en daardoor de titel binnenhaalde, kon S.V. Nieuwleusen de derde plek veroveren door Gramsbergen te passeren. Tot de 96e minuut leek het daar op, maar Tijn Zengerink van Tubantia dacht daar anders over en poeierde de 1-1 binnen, zodat S.V. Nieuwleusen toch nog op plek vier bleef hangen. Jammer, want een te behalen thuiswedstrijd is zowel sportief als financieel aantrekkelijker.

De wedstrijd was er één om snel te vergeten. Op een veld dat vergelijkbaar was met het vertoonde spel, kwam S.V. Nieuwleusen totaal niet op het niveau waar het toe in staat is. Na 7 minuten mocht Tim Hoogenkamp van gelukspreken dat het schot van De Bruijn via lat en paal het veld weer insprong. Ook Ekwugha van de thuisploeg was directe bewaker Kris Tinholt veelal de baas, waardoor Kris deze middag de handen vol had aan de handige linksbuiten van Tubantia. Verrassend kwam S.V. Nieuwleusen op een 1-0 voorsprong. Een vrije trap van Ruben Brinkman werd door Roy Bollemaat op de paal gekopt, maar Roy kon daarop zelf de rebound binnenwerken. Het enige hoogtepunt voor S.V. Nieuwleusen in de eerste helft. In de tweede helft eenzelfde spelbeeld, rommelig met weinig doelpogingen voor beide teams. In de slotfase, waar Tubantia aan een slotoffensief begon, kwam er voor de S.V. Nieuwleusen-aanvallers wat meer ruimte en was Roy Bollemaat dicht bij zijn tweede treffer. Op identieke wijze als in de eerste helft kon Roy op aangeven van Ruben de 2-0 binnenkoppen, maar keeper Rooroh wist dit te voorkomen. Ook Thomas Koobs kreeg na een goede actie de mogelijkheid op een assist op de vrijstaande Tieme Brinksma, maar struikelde over de bal, waardoor ook deze kans verloren ging. Toch was het slotoffensief van Tubantia funest voor S.V. Nieuwleusen. Na een aantal gevaarlijke momenten voor het doel van Tim, was het Zengerink die vanaf de zestien verwoestend uithaalde en Tim kansloos liet 1-1.

Aankomende zaterdag 27 mei de laatste wedstrijd van het seizoen thuis op ‘Het Klaverblad’ om half drie tegen Oranje Nassau.

22e min. 0-1 Roy Bollemaat,  96e min. Zengerink

Samenvatting klik hier

Verdediging:  Roy Bollemaat, Leon de Raad, Saake Malestein , Kris Tinholt

Middenveld:  Ruben Brinkman, Thomas Koobs, Reinier Meijerink, Stijn Hoekstra (60e Tom Vasse)