• S.V. Nieuwleusen blijft hongerig

• Zaterdag 28 mei was de laatste thuiswedstrijd van S.V. Nieuwleusen van het memorabele seizoen 2021-2022. Ook zaterdag was het team niet van plan om cadeautjes weg te geven, waar de gasten uit Bovensmilde ongetwijfeld een klein beetje op hoopten omdat ze de broodnodige punten tegen degradatie nog wel konden gebruiken. Bij S.V. Nieuwleusen ontbrak aanvoerder Reinier Meijerink wegens een schorsing en linksback Leon de Raad wegens een weekend weg.

De eerste kans was al na twee minuten toen Randy Vink perfect door Thomas Koobs werd bediend maar keeper Melvin van den Broek van B.S.V.V. was een te grote sta in de weg. Na deze eerste redding groeide hij in de wedstrijd en werd hij de absolute uitblinker van zijn ploeg. Met tal van reddingen na pogingen van Randy, Thomas en Mark hield hij zijn ploeg op de been. Ook wilde hij na 28 minuten niet capituleren voor een strafschop van Niels Koets. Het enige wapenfeit van B.S.V.V. ontstond na een kleine onachtzaamheid in de Nieuwleusener verdediging. Jordy de Groot dacht alleen op keeper Tim Hoogenkamp af te gaan maar Saake Malestein en Roy Bollemaat konden dit eendrachtig voorkomen ten koste van een kleine overtreding. Waar B.S.V.V. hoopte op een rode kaart liet scheidsrechter Jansen het bij een vrije trap op de rand van de zestien. De vrije trap smoorde vervolgens in de muur. De tweede helft begon met een knap schot vanaf links van de ingevallen Niek Bollemaat, maar Melvin van den Broek wilde nog van geen opgeven weten. Helaas voor S.V. Nieuwleusen moest hierna Stijn Hoekstra met een blessure het veld verlaten. Na een wat rommelige fase, mede door de hoofd blessures van Niels Koets en tegenstrever Jordy de Groot, was het in de 65e minuut tijd om afscheid te nemen van Mark de Weerd en Gerrit Zekveld in Nieuwleusen 1. Ze werden vervangen door Ruben Brinkman en JO19 speler Melle Vrieling. Dat de kweekvijver bij S.V. Nieuwleusen nog niet leeg is bewees Melle door zich moeiteloos aan te passen. De zaken werden, aangemoedigd door trainer Jeroen Elzinga, weer energiek opgepakt en dat leverde in de 70e minuut een prachtig doelpunt op van Tom Vasse. Zijn geplaatste schot was zelfs keeper Melvin te machtig. Toen in de 85e minuut Randy, op aangeven van Melle, de trekker overhaalde voor zijn 27e competitiedoelpunt was het definitief gebeurd voor de gasten uit Bovensmilde. Het slot akkoord was uiteindelijk voor Ruben Brinkman die voor de 3-0 eindstand zorgde met een “gekraakt” schot. Zaterdag 3 juni om 14.30 uur gaat S.V. Nieuwleusen op bezoek bij DVC in Dedemsvaart die ongetwijfeld de kampioensploeg van dit seizoen graag een pootje wil lichten. Voorwaar een leuke affiche voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen.

Achterhoede: Niels Koets – Roy Bollemaat – Saake Malestein – Kris Tinholt (46e minuut Niek Bollemaat)

Middenveld: Stijn Hoekstra (47e minuut Tom Vasse) – Gerrit Zekveld (65e minuut Ruben Brinkman) – Mark de Weerd (65e minuut Melle Vrieling) – Thomas Koobs

Voorhoede: Randy Vink – Bas Evenboer

Scoreverloop:

70e minuut 1-0 Tom Vasse

85e minuut 2-0 Randy Vink

90e minuut 3-0 Ruben Brinkman

Pupillen van de week waren deze zaterdag JO12-1JM talenten Guido van den Berg en Thijs Bouwman