• Belangrijke overwinning voor S.V. Nieuwleusen

• Zaterdag 12 november speelde S.V. Nieuwleusen thuis tegen De Zweef uit Nijverdal. De Zweef, ooit hoofdklasser op zondag, maakte het de mannen van trainer Jeroen Elzinga niet erg moeilijk. Na een 3-0 ruststand stond er aan het eind van de wedstrijd 4-1 op het scorebord.

Klik op onderstaande link voor de samenvatting:

De wedstrijd op ’t Klaverblad werd onder zonnige omstandigheden gespeeld. De thuisploeg zette De Zweef direct onder druk en al in de 4e minuut scoorde Randy Vink, op aangeven van Thomas Koobs, de 1-0. De Zweef stelde hier weinig tegenover. De vele toeschouwers kregen aanval na aanval voorgeschoteld, opkomende backs zowel over links als over rechts zorgden voor veel dreiging. Diverse mooie kansen werden gemist. Tot de 34ste minuut toen Reinier Meijerink zich zelf schitterend vrijspeelde en vanaf de zestien meter met een prachtige krul de 2-0 aantekende. Drie minuten later maakte de weer prima spelende Thomas Koobs een door hem zelf opgezette aanval af. Deze 3-0 was ook de ruststand.

Na de rust gingen de toeschouwers er eens goed voor zitten. Niet voor niets want S.V. Nieuwleusen liet weer mooie aanvallen zien. Uit één van deze aanvallen zette Bas Evenboer keurig voor en Thomas Koobs maakte met een bekeken schot de 4-0. Vlak hiervoor werd Tom Huizingh vervangen door Ruben Brinkman. In de 70ste minuut zelfs een driedubbele wissel. Kris Tinholt, Stijn Hoekstra en Jille Brinksma kwamen in het veld voor Niels Koets, Reinier Meijerink en Bas Evenboer. Het spel van de thuisploeg werd er niet beter op. De Zweef scoorde zelfs de 4-1 via Nick Spoolder.

Al met al een belangrijke overwinning waardoor S.V. Nieuwleusen zich na zeven wedstrijden, met 11 punten, op een keurige 6e plaats staat. Zaterdag 19 november heeft S.V. Nieuwleusen, door een oneven aantal in de 2e klasse J Oost, een vrije dag. Op zaterdag 26 november spelen de oranje-zwarten in en tegen Den Ham. De wedstrijd op sportpark De Rohorst begint om 14.30 uur.

Scoreverloop:

4e min.:   1-0 Randy Vink

34e min.: 2-0 Reinier Meijerink

37e min.: 3-0 Thomas Koobs

64e min.: 4-0 Thomas Koobs

75e min.: 4-1 Nick Spoolder

Verdediging:  Leon de Raad, Saake Malestein , Roy Bollemaat, Niels Koets (70e Kris Tinholt)

Middenveld:  Tom Huizingh (62e Ruben Brinkman), Thomas Koobs, Reinier Meijerink (70e Stijn Hoekstra), Tom Vasse

Voorhoede: Bas Evenboer (70e Jille Brinksma), Randy Vink